Zakończono realizację I etapu projektu w sali widowiskowej Bartoszyckiego Domu Kultury

 

 

Szanowni Państwo!

Zakończyliśmy realizację I etapu projektu w sali widowiskowej Bartoszyckiego Domu Kultury, polegającego na wymianie podłogi oraz krzeseł. To co było dla nas priorytetem udało się zrealizować. Nie jesteśmy zwolennikami rozmieniania się na drobne, jednak jak zwykle to bywa przy tak dużych inwestycjach, chodzi o finanse.

W 2015 r. Bartoszycki Dom Kultury złożył projekt do Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego na realizację I etapu remontu w sali widowiskowej w naszej placówce, która prawie od 50 lat straszyła pofalowaną, przegnitą podłogą oraz niewygodnymi, niebezpiecznymi i rozwalającymi się siedziskami. Projekt był rzeczywiście doskonale przygotowany, wręcz dopracowany merytorycznie, ale...no właśnie.Potrzebowaliśmy wsparcia z zewnątrz, z góry! Ta „góra” przyszła do nas i wspólnymi siłami udało się!!!. Poseł na Sejm RP- Adam Ołdakowski, nasz wieloletni przyjaciel i z pełną świadomością mogę to powiedzieć - Mecenas Kultury wsparł moje zabiegi w Ministerstwie Kultury.

Dofinansowanie oczywiście otrzymaliśmy, ale aby móc zrealizować przynajmniej I- szy etap projektu potrzeba było dodatkowych środków finansowych. Na szczęście wsparł nas Pan Burmistrz- Piotr Petrykowski i Rada Miasta Bartoszyce, udzielając nam dofinansowania na kwotę ok. 205 000 zł.

To wspaniałe, że są ludzie, na których wsparcie zawsze możemy liczyć.
Proces inwestycyjny jak zapewne Państwo wiecie jest procesem niezwykle złożonym i wymaga wielu zabiegów, mnóstwa pracy i zaangażowania całego sztabu ludzi.

Nigdy nie przypisuję sobie sukcesów, bo wiem, że sporo osób pracowało nad tym, aby się udało i abyśmy mogli w końcu w godziwych, bezpiecznych warunkach przyjąć odbiorców kultury i już się nie wstydzić przyjmując ich w naszych progach.
Firma Cavea Design Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, która zrealizowała naszą inwestycję to rzetelny i solidny partner biznesowy. Obecnie na rynku trudno znaleźć przedsiębiorstwa, które dokładnie wywiązuje się z narzuconego terminu oraz cechuje się wysoką kulturą w komunikacji z kontrahentem.

Na koniec stokrotne podziękowania kieruję również do osób, bez których udziału nie udało by się nam to co się w końcu udało:
1) Pan Janusz Kowalski - zamówienia publiczne
2) Pan Stefan Majkowicz - inspektor nadzoru
3) Pan Tomasz Cichocki - kierownik budowy
4) Pan Karol Kapuściński - demontaż foteli
5) Pan Krzysztof Jerzyło i firma ZUK- wywiezienie podłogi i foteli z demontażu
6) Pan Krzysztof Borys i firma ZGO- przyjęcie na wysypisko zdemontowanych materiałów
7) Materiały Budowlane Hurt- Detal Arkadiusz Gołombiewski- wykonanie słupów w wykładzinie
8) Andrzej Wynar, Franciszek Koniuszewski, Patryk ,,Makumba’’ Wąsowicz, Tomasz Bzura- demontaż foteli
9) Andrzej Wynar i Franciszek Koniuszewski- prace dodatkowe (przygotowanie i pomalowanie boazerii, budowa komory na kolumny niskotonowe, rozprowadzenie przewodów audio pod podłogą)

Nie spoczywamy na laurach przed nami jeszcze więcej pracy, niedługo Ministerstwo Kultury ogłosi kolejne konkursy, a my już przygotowujemy się do kolejnego aplikowania o środki zewnętrzne i mam nadzieję z sukcesem.

Myślę, że zakończony I-szy etap remontu w sali widowiskowej Bartoszyckiego Domu Kultury jest dobrym początkiem organizowania naszej kulturalnej rzeczywistości na nowo.

Z pozdrowieniami dla wszystkich mieszkańców
Katarzyna Basak- Dyrektor BDK

 

Sala przed remontem

Sala w trakcie remontu

Sala po remoncie

info icon

Bartoszycki Dom Kultury
ul. Boh. Warszawy 11
11-200 Bartoszyce
tel. 89 762 23 89
e-mail: bdk.bartoszyce@wp.pl